خطه پر گهر

خطه پر گهر

 

 

 اثراستاد رحیم دیندار: کامران

 

عروس         جهانم       نکو       منظرم

 

                                                 

 مسخر    جهانی      است    از لشگرم

 

 

اگر   پر     گشایم     به      لرزد    جهان

 

 

همایم      جهان      ا ست   زیر       پرم

 

 

به    یابند      ایمن       ز  من   مردمان

 

 

ز      روز    ازل       حافظ       کشورم

 

 

به    نازد    بسی مام    میهن   به من

 

 

 گر    ایران   بؤد   تن   من   آن   را سرم

 

 

به    روز              نبردم      یل       نامور

 

 

به    میدان    جنگ     آهنین       پیکرم

 

 

شجاعت     چو    ساغر    بؤد   در کفم

 

 

ز     تیر     عدو      نشکند       ساغرم

 

 

ز   رزمم   شده    خصم   میهن     زبون

 

 

 که     مام     وطن       را     نکو    یاورم

 

 

منم      عزّت    و      تاج        ملک   کیان

 

 

من   آن    خطه         قهرمان         پرورم

 

نه    لرزم      به     لرزد    جهانی       اگر

 

که     ایران     زمین    را   کنون   افسرم

 

منم   مرغ    بال       آهنین     در    جهان

 

فروزان       و     غرنده       چون     تندرم

 

  ز   من   کاخ     اهریمنان    شد    نگون

 

ز       آتشفشان    گشته     پُر      بسترم

 

ز     سردار       و    سالار      ملی   سخن

 

 چه    گویم      که    باشند    سیم  و زرم

 

 

بُود      خاک    من        مهد       ستارخان

 

 

فولادین       و     برّان       بُود      خنجرم

 

 

ز   من     گشته     سالا ر     باقر     همی

 

 

 بّود       بت    شکن     او     و      من    آذرم

 

 

    خیابانی       ثقت          اسلام            منم   

        

   

که        در      بیشه       دهر      شیر     نرم

 


 

نه      تنها      شجاعت       بُود       شیوه ام

 

 

به  ملک     سخن     هم    سخن       گسترم

 

 

منم       مهد         خاقان         ملک      سخن

 

 

 حسّان       عجم         شد        نکو      شهپرم

 

 

ز  من    گشته     خاقانی    آن   افضل بی بدیل

 

 

هوای         دو        صد       علم      اندر  سرم

 

 

مزّین      ز      من        گشته       اسطوره ها

 

 

نظامی         منم      نقل        هر        منبرم

 

 

ز     من      شد      پر     آوازه       قطران ها

 

 

ظهیر       و        همام        سخن        پرورم

 

 

ز    من        پرس         اسرا ر      عرفان      را

 

 

که       من      علم       عرفان      را    از  برم

 

منم       شمس        تبریز         پیر       مراد

 

 

شده           مولوی   ها        مقیم        درم

 

 

حکیم          فضولیّ       و   ؛      واحد    منم

 

 

ز   من    گشته       صائب  د ر   عالم   شهیر

 

 

منم      اوحدی      در       هان        اخترم

 

 

منم    مهد      پروین     شیرین          کلام

 

 

 

که  خوشبو    تر    از   مشکم    و  اذفرم

 

 

منم      شهریار       عند لیب          جهان

 

 

بسی     شاعران       بُوده     در محضرم

 

 

بقا          داده ام       نام        کامران   را

 


منم     معدن       گنج  و     پر        گوهرم

 

 

به   گوش   دل   و   جان شنو   من     کیم

 

 

من     آن    خطه     پُر        گوهر      آذرم

 

 

منم     در        جهان          آذر      آبادگان

 

 

که  با       ملک    ایران    زمین     همبرم

                                               

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 8 شهريور 1395 | 15:45 | نویسنده : MAHVASH و گروه نویسندگان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • بناب پلاستیک
  • (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');