گزیده اشعار زیبا و جانفزا از شاعران

گزیده اشعار زیبا و جانفزا

                                      

      

                                              

از دلم برخاست دودی آسمان آمد پدید

 

 

 گردی از خاطر فشاندم خاکدان آمد پدید

 

رخ نمودی جنت   موعود   گردید آشکار

 

جلوه گر گشتی حیات جاودان آمد پدید

                

 

سرای سینه ام  امشب ز دوست خالی بود

 

نیامدی   که   ببینی   مرا    چه   حالی   بود

 

 نگاه   خسته   و   فریاد    زرد    ناله    سرد

 

سه   هدیه    ز   تو    نازنین      غزالی    بود

 

از خدا دانی چه دارم

آرزو

 با تو بودن

با تو بودن آرزوست

 

                                              

مست آمدم امشب که سر راه بگیرم

 یک بوسه به زوراز لب آت ماه یگیرم

 

  هر آنکس عاشق است از جان نترسد

 که   مرد    از    کنده   و   زندان نترسد

 

 دل    عاشق      بود     گرگ    گرسنه

که گرگ  از هی هی   چویان    نترسد

 

اسیر        عشق       آزادی     نخواهد

 گر از غم جان   دهد     شادی نخواهد

 

ز  کار   عشق   بهتر   پیشه ای نیست

 به از سودای عشق اندیشه ای نیست

 

 

                                                    

 

    مرد آن است    که     در کشاکش دهر

 

    سنگ        زیرین         آسیا        باشد

 

انگشت مکن   رنجه    به در کوفتن کس

 

 تا کس نکند   رنجه به در کوفتنت دست

 

مکن  کاری  کزان  دلها    شود     ریش

 

چو کردی ز   آه    دل    ریشان  بیاندیش

 

 

مزن     آتش      بر   آن   دامن   که روزی

 

 ز   سوز     و   آه      مظلومان    بسوزی

 

 

 نگارا      جسمت       از     جان    آفریدند

 

ز      کفر        زلفت        ایمان     آفریدند

 

 

 جمال       یوسف       مصری     شنیدی

 

 

 ترا   خوبی       دو       چندان     آفریدند

 

 

 

 خوبان    گل   گلشن حیاتند   همه

 

 شیرین ای و شکدر حر کاتند   همه

 

 

 از  آدمیان      غرض همین ایشانند

 

 

 بگذار  که    باقی    حشراتند همه

 

گر دهی صد بوسه  ده یشمارمش   اندر شمار

 

در میان    دانسته    گه گه   اشتباهی می کنم

 

 

اندر   شب   فراق   تو در کوچه های   درد

 

 فریاد    من   سکوت   فلک را شکسته بود

 

 

اگر مرا صلا زنی    بزن   در این  حوالی ام

 

نظر یه حال من فکن ببین که در چه حالی ام

 

 

در این زبان   آذری   چنین   سروده مرغ دل

 

 منی    ملامت   ائدمرون اسیر خط و خالی ام

 

آدمیت نه یه چشم است و به گوش است و سر است

 

 صورت    این است   ولی    معتی   انسان   دگر است

 

آنکس    ترا   شناخت   جان را چکند

 

 فرزند   و عیال و  خانمان را چه کند

 

دیوانه    کنی هر دو چهانش بخشی

 

 دیوانه   تو    هر دو    جهان   را چکند

                

 سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت

سرها در گریبان است .

کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را .

نگه جز پیش پا را دید ، نتواند ،

که ره تاریک و لغزان است .

وگر دست ِ محبت سوی کس یازی ،

 به اکراه آورد دست از بغل بیرون ؛

 که سرما سخت سوزان است .

نفس ، کز گرمگاه سینه می اید برون ، ابری شود تاریک

 چو دیوار ایستد در پیش چشمانت .

نفس کاین است ، پس دیگر چه داری چشم

ز چشم دوستان دور یا نزدیک ؟

 مسیحای جوانمرد من ! ای ترسای پیر ِ پیرهن چرکین !

هوا بس ناجوانمردانه سرد است ... آی... 

دمت گرم و سرت خوش باد !

سلامم را تو پاسخ گوی ، در بگشای!

منم من ، میهمان هر شبت ، لولی وش مغموم .

منم من ، سنگ تیپاخورده ی رنجور .

 منم ، دشنام پست آفرینش ، نغمه ی ناجور .

نه از رومم ، نه از زنگم ، همان بیرنگ بیرنگم .

بیا بگشای در ، بگشای ، دلتنگم .

حریفا ! میزبانا ! میهمان سال و ماهت پشت در چون موج می لرزد .

 تگرگی نیست ، مرگی نیست .

صدایی گر شنیدی ، صحبت سرما و دندان است .

من امشب آمدستم وام بگزارم.

 حسابت را کنار جام بگذارم .

چه می گویی که بیگه شد ، سحر شد ، بامداد آمد ؟

فریبت می دهد ، بر آسمان این سرخی ِ بعد از سحرگه نیست .

حریفا ! گوش سرما برده است این ، یادگار سیلی ِ سرد ِ زمستان است .

و قندیل سپهر تنگ میدان ، مرده یا زنده .

به تابوت ستبر ظلمت نه توی ِ مرگ اندود ، پنهان است .

حریفا ! رو چراغ باده را بفروز ، شب با روز یکسان است .

سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت .

هوا دلگیر ، درها بسته ، سرها در گریبان ، دستها پنهان ،

نفسها ابر ، دلها خسته و غمگین ،

درختان اسکلتهای بلور آجین .

زمین دلمرده ، سقفِ آسمان کوتاه ،

غبار آلوده مهر و ماه


نظرات شما عزیزان:

sara
ساعت18:54---28 دی 1396
دیشب خواب دیدم دارم میرم تو استخر،
تا درو وا کردم گوشه بالای خوابم نوشت: M3-8
بعد(صفحه فیلترینگ) هـم صفحه پیوندها باز شد،
یهـو از تو یه مسجد سر درآوردم O_o
========================
حس اون ميلياردری و دارم که رفت پورشه مشکی بخره
نداشت مجبور شد سفید بخره
منم الان رفتم چیپس سرکه نمکی بخرم
نداشت فلفلی خریدم ، حس بدیه
=======================
سلام بی معرفت


sara
ساعت21:42---2 آذر 1396
دوس دختر حسنی بهش گفت: حسنی میایی بریم حموم
حسنی: بریم بریم
چیه؟؟؟؟؟
نکنه انتظار داشتین بگه نه نمیام، نه نمیام!!
حسنی تنبل هست، خر که نیس


sara
ساعت14:07---19 آبان 1396
دنیای آقايون
پارتی ... با ... فاطی
مستی ... با . .. هستی
شکار ... با ... نگار
ناهار ... با ... بهار
شمال ... با ... نهال
دریا ... با ... رویا
ویلا ... با ... ژیلا
چت روم ... با ... معصوم
ماشین ... با ... نوشین
خرید ... با ... مهشید
سونا ... با ... مونا
بازی ... با ... نازی
آخرشم میان میگن میزنم به سلامتی تنهاییم
====================
سلام.یه مدت نبودم .آخه یه خری عکس بدنشو آپلود کرد فرستاد

نامزدم دید گوشیمو ازم گرفت وای فا رو قطع کرد و...

یه عالمه دعوا و...

بعد طی مراحلی و ...مجددا" برگشتم خدمتتون.

خدایا چقدر خوبه آدم با دوستاش صادق باشه مگه نه؟؟؟؟؟؟؟




sara
ساعت21:25---22 مهر 1396
یه شب تو هوای بارونی یه پسره تو خیابون سوارم کرد
آخرش بهش گفتم مرسی که جای شماره، بهم امنیت دادی
گفت شماره چیه، امنیت چیه خانم؟ کرایه تون میشه ۱۵ تومن دربست آوردمت !


sara
ساعت22:30---4 مهر 1396
جعفربا کراوات و عينک دودي عکس ميگيره میاره به زنش نشون میده و ميگه: رباب جان، این آقا خوشگله رو میشناسی؟
زنه ميگه : بذار ببینم... چقدر شبیه احمدآقاست
جعفر ميگه: نه برآر، این همون آقاییه که خيلي دوستت داره!
زنه ميگه: پس یا اکبر آقاس یا پسرعموم حسن آقاست!
جعفر ميگه: نه خره، درست دقت کن. این آقا خیلی تورو بغل میکنه!
زنه ميگه: آااااووو... دیگه صددرصد مطمئنم که یا اسمال آقاست یا ابرام آقاست یا جوادآقاست یا اصغرآقاست یا علی آقاست یا عباس آقاست یا حسین آقاست!
جعفر میزنه زیر گریه و میگه: بابا، این آقا سالار این خونه است و هر روز تو رو نوازش می کنه!
زنه میگه: کُشتی تو منو، خوب زودتر میگفتی که صاحبخونمون ممد آقاست


sara
ساعت9:03---24 شهريور 1396
زنی سمت پلیس رفت و گفت:
سرکار، آن مرد که در آن گوشه ایستاده، مرا آزار می دهد
پلیس گفت:
ولی خانم من مدتی است که
او را زیر نظر دارم، او حتی به شما نگاه هم نکرده است.
زن گفت:
"آیا این آزار دهنده نیست؟!
=========================
سلام متن قشنگی بود. اینبار جک نبود ولی میخوام نتیجه بگیرم
من کامنت میدم و تو نمیدی یعنی داری آزار میدی منو
پس من میرم به پلیس میگم منو آزار میدی.خخخخخ


sara
ساعت9:05---17 شهريور 1396
تو خیابون ماشینه آدرس پرسید گفتم دنبالم بیا. بعد کلا یادم رفت پشت سرمه.
رسیدم دم خونه ماشینو پارک کردم، یارو گفت آبجی چیکار کنم؟ بیام بالا؟؟؟؟؟؟؟
========================
یه بار هم میخواستم
با اکیپ بچه هایی که
میرن کوه آشغال جمع میکننبرم
که بابام گفت
از اتاق خودت شروع کن.
دوستهات هم بگو بیان.
:/
========================
سلامتی هر کی ما رو واسه خودمون خواست
نه واسه جذابیت بیش از حدمون
========================
سلام به خاله سارا سر بزن.بوس بای



sara
ساعت18:09---27 مرداد 1396
من باشم
تو باشی
یک سقف باشد
فنجانی چای
چند نخ سیگار
یک پرس کوبیده با گوجه
یک استخر کوچک با جکوزی
و یک مازراتی
دیگر تو هم نباشی مهم نیست...


sara
ساعت17:19---21 مرداد 1396
دختری کم سن وسال ولی فوق
العاده زیبا رو دیدم که تن فروشی میکرد
خیلی ها بی تابانه درصف منتظر بودند
من هم رفتم توی صف
هرچی نزدیک تر میشدم وسوسه ام
بیشتر میشد به خاطر همین با پرس وجو فهمیدم
خیلی هم ارزان تن فروشی میکند
دیگر صبرم تمام شده بود
جلو که رسیدم دیدم تنش را.
پرسیدم، مگر چه تنی داری که
اینهمه مشتری وخواهان داری؟؟
دخترک باچشمان معصوم آرام گفت تنم تنه جنوبه،
دیدم هم تنش تازه س
هم ارزونه 3 تاخریدم
واقعا تن ماهی جنوب خیلی خوشمزست
تو روح هرچی آدم منحرف...


sara
ساعت22:55---1 مرداد 1396
خیلی بده شوهر داشته باشی

و یکی هم عاشقت باشه و بدتر از اون فوت کنه

دوست پسرم فوت کرده خیلی غمگینم

چند وقت پیش یکی دیگه از دوس پسرام محمد فوت کرد

زنش میدونست ما با هم دوستیم اومد وبم و گفت مرده

و کلی حرف بارم کرد.

الانم امیر سام مرده.ولی ایشون مجرد بود و عاشق من بود

شوهرمم میگه چی شده نمیتونم براش توضیح بدم

از دستم عصبانیه و کلافه شده .

این متن رو بخونید.و راهنماییم کنین چطوری کنار بیام با این واقعیت:
سلام عرض کردم اگه اشتباه نکنم خانم سارا هستید

و اینم وبتونه،تعجب میکنم امیر سام چجوری همچین جاهایی میومد،

خانم من اومدم فقط کاری ک امیر گفته رو انجام بدم...

متاسفانه امیر یک هفته پیش فوت کرد،

بعدم ی نامه ب من داد و گفت بیام

همچین جایی و اگه اتفاقی براش افتاد به شما بگم..

متن نامه ب این شرحه:

سلام سارای عزیزم سلام عشق همیشگیه امیر،

وقتی این متن ب دستت میرسه من دیگه نیستم

اما همیشه بیادت هستم،از وقتی برای اولین بار دیدمت

تا الان ک دارم این نوشته رو برات مینویسم

صادقانه و با تمومه وجودم دوستت داشتم و دارم و خواهم داشت

،مطمعن باش اگر همون موقه پیدات میکردم و میفهمیدم

ازدواج نکردی دنیارو ب پات میریختم

و تورو خوشبخت ترین زن دنیا میکردم

و تمومه احساسمو ک سالهاس مخفی کردم

ب پای تو میریختم،دوس داشتم خودم بیام

وبتو اینارو بگم اما حالم روبه را نیس

و دکترا قطع امید کردن،و شاید زنده نباشم ک خودم بهت بگم،

ابجی پانی خیلیییی دوستت دارم

درست مثله خاهرای خودم و برات ارزوی خوشبختی میکنم

مراقب سارا باش،سارای عزیزم

اگه بدی براتون داشتم حلالم کنید،و بدون ک حتی ی ثانیه

هم بدون فکرت نفس نکشیدم

،و با یاداوریه چهره و مطالبت خنده رو لبم اومده،

خیلیییی دوست دارم

بیشتر ازین توان نوشتن ندارم،برات ارزوی موفقیت دارم،

عشق دست نیافتنیه امیرسام....

خب سارا خانم با اجازتون من نمیدونم امیر با شما چ صنمی داشته

اما من صمیمی ترین دوستشم و وظیفه خودم دونستم

وصیتشو انجام بدم...با اجازتون موفق و مؤید باشید


sara
ساعت20:13---27 تير 1396
خوبیه دوست پسرِ جدید اینه كه
یه عالمه لباس داری كه ندیده و میتونی بپوشی
========================
داشتم با اینترنت کار میکردم
که یه دفعه وای فای قطع شد؟!
.
.
.
.
.
.
.
.
تحقیق کردم دیدم همسایه قبض تلفن رو پرداخت نکرده!
مردم چقدر بی مسئولیت شدن تازگیا
=======================
رفته بودیم خواستگاری داداشم. دستشوییم گرفته بود شدید، به برادر دختره گفتم دستشویی کجاست؟ داداشم گفت آخر همین راهرو سمت راست!
مجلس بهم ریخت


sara
ساعت17:29---22 تير 1396
ﺑﻪ ﻣﺎﻣﺎﻧﻢ ﻣﯿﮕﻢ : ﻣﺎﺳﺖ ﺗﺮﺵ ﺷﺪﻩ ، ﺑﺮﯾﺰﻣﺶ ﺳﻄﻞ آﺷﻐﺎﻝ؟
ﻣﯿﮕﻪ: ﻧﻪ مگه تو چند سال ترشیده بودى انداختیمت دور؟!
پس فضولی نکن بشین سر جات
یعنى جوابى که داد از پهلو رفت تو حلقم بیخ گلوم گیر کرد که دیگه حرف نزنم


sara
ساعت19:59---15 تير 1396
دانش آموزکلاس اول ازخانم معلمش پرسید: میشه من به كلاس بالاتر برم؟
معلم: چرا؟
دانش آموز: چون من احساس میكنم بیشترازحد كلاس اول میفهمم!
خانم معلم اون رو پیش آقای مدیر برد تا اون رو تست کنه و درباره اش تصمیم بگیره.
مدیر ازش اینطوری سوال كرد: 3ضربدر4؟
دانش آموز: 12
مدیر: پایتخت ژاپن؟
دانش آموز: توکیو
مدیرهمینطور ازش سؤال پرسیدودانش آموزهمه رو به خوبی جواب داد.
خانم معلم اجازه خواست خودش هم چندتا سؤال بپرسه.
معلم: اون چیه كه گاو چهارتاش رو داره من فقط دوتا؟
(مدیرباتعجب به خانم معلم نگاه كرد)
دانش آموز: پا
خانم معلم: آفرین, حالا بگو تو چی توی شلوارت داری كه من ندارم؟
(مدیرازخجالت سرخ شد)
داش آموز: جیب
معلم:دركجا زنها موهای فر دارن؟
(مدیردهنش بازموند)
داش آموز: توی آفریقا
معلم:اون چیه كه شل هست و توی دست زنها خشك میشه؟
دیگه قلب مدیرداشت ازكار می افتاد كه دانش آموزگفت: لاك
معلم: زن ومرد وسط پاشون چی دارن؟
دیگه مدیرقدرت حرف زدن نداشت كه دانش آموزجواب داد:زانو !
و مدیرگفت:
خدا لعنت کنه منو بااین افکار کثیفم, برو پسرم.. توبایدبری دانشگاه ومن بایدبرم کلاس اول!
نخند..!
خودتم برو كلاس اول!


sara
ساعت22:03---10 تير 1396
ﺳﻪ ﺗﺎ ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺵ ﺑﺮﺍﺗﻮﻥ ﺩﺍﺭم!
ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺵ
ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺵ
ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺵ
ﻓﻌﻼً ﻫﻤﯿﻨﺎ ﺑﻮﺩ
ولی اگه قول بدین بچه های خوبی باشین ﺑﺎﺯﻡ ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺵ ﺑﺮﺍتون ﻣﯿﺎﺭﻡ!
================
پسره PM ﺩﺍﺩﻩ :ﮐﺠﺎ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ؟
ﮔﻔﺘﻢ:ﺗﻮ ﺧﻮﻧﻤﻮﻥ
ﮔﻔﺖ:ﺧﻮﻧﺘﻮﻥ ﮐﺠﺎﺳﺖ ؟
ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻐﻞ ﻫﻤﺴﺎﯾﻤﻮﻥ
ﮔﻔﺖ:ﺧﻮﻧﻪ ﻫﻤﺴﺎﯾﺘﻮﻥ ﮐﺠﺎﺳﺖ ؟
ﮔﻔﺘﻢ:ﺑﮕﻢ ﺑﺂﻭﺭﺕ ﻧﻤﯿﺸﻪ
ﮔﻔﺖ: ﺗﻮﺭﻭﺧﺪﺍ ﺑﮕﻮ ؟؟
ﮔﻔﺘﻢ:کنار ﺧﻮﻧﻤﻮﻥ
هیچى ﺩﯾﮕﻪ ی دل سیر فحش داد!!!
ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻋﺼﺎﺍﺏ ﻧﺪﺍﺭﻥ!!


sara
ساعت20:03---1 تير 1396
کارآفرینی یعنی....
بري کنار اینا که بلال میفروشن , نخ دندون بفروشی
تفکر اقتصادی رو داشتین؟؟؟
======================
به راننده تاکسیه گفتم آخه کولر نداری چجوری باهات بیام
گفت تو سوار شو من از سایه درختا میبرمت


sara
ساعت21:58---21 خرداد 1396
اینو می‌مالی ...
اینو می‌خوری ...
الکی مثلا من دکتر داروخانه هستم
=======================
سلام چرا بعد اینکه این حرامزاده ازم بهتون به ناحق بد گفت حتی ینفرم بهم کامنت نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با همتون قهرم.
از طرف من کامنت بد میده و تهمت میزنه باور نکنین.وگرنه دیگه اینجا نمی یاما؟؟؟؟؟؟؟خیلی نامردین.همتون


sara
ساعت23:22---18 خرداد 1396
سلام دوس عزیزتر از جانم

یه پسره هست تقاضای غیر اخلاقی کرده ازم

چون بهش پا نمیدم و تو اخلاقم نیست

می یاد تو وب لینکیهام و از طرف کامنت بد میده

یا شما رو تحریک میکنه.

خواهشا" تحت تاثیر مزخرفاتش قرار نگیرین

من همتون رو دوست دارم

نبینم ناراحت بشیا من نیستم.اصلا جوابشو ندیا.ممنونم. بوس بوس
و بهتون احترام میذارم خودمم پاکم.

این چرت میگه. محل سگ ندین بهش بوس بای


sara
ساعت19:51---17 خرداد 1396
میگما دوس پسرای مجازی ما چه همه یهویی با هم بزرگ شدن !

یا دانشگایین یا سربازی یا پشت کنوری !

به تعدادی کودک پلاس جهت تجدید کامنت نیازمندیم.


sara
ساعت23:29---16 خرداد 1396
گلایه های پسرا از دخترا:
همه جوره باهاتون هماهنگ شدیم
موهاتونو بلند کردید،موهامونو بلند کردیم
ابروهاتونو برداشتید،ابروهامونو برداشتیم
دماغتونو عمل کردید،دماغمونو عمل کردیم
صورتتونو بند انداختین،صورتمونو بند انداختیم
موهاتونو مش کردید، موهامونو مش کردیم
️ولی خداییش ساپورت خیلی تنگه!


سارا
ساعت11:17---14 خرداد 1396
سلام.روم به دیوار.فحش نده.تفصیر منه مگه؟میهن بلاگ ان بازی درآورد کامنت نمیشد رفتم رز بلاگ اونجام زرتی فیلترم کردن مجبور شدم بیام میهن بلاگ بازم.دوست داشتی ادرسمو باز عوض کن دوست نداشتی و ازم خسته شدی حذفم کن فقط خبرشو بده لطفا.الان وب فعالم اینه خنگ بازی درنیاریا عزیزم
http://www.sarayekta.mihanblog.com
راستی ازت دلخورم.اصلا سرنمیزنی.بای


سارا
ساعت9:40---12 خرداد 1396
ندانم کارمندی یا پلیسی؟
ندانم زیر دستی یا رییسی؟
ولیکن دوست دارم ظهر داغی...بیایی و کمی این را بلیسی
تبلیغ جدید بستنی میهن
سلام مهوش چرا تحویلم نمیگیری؟؟؟؟؟؟؟؟


sara
ساعت22:31---2 خرداد 1396
دختری که بتونه ساک بزنه دختر نیس که !!!!! .

.
.




. . . . . . . . . . . دزده، دزد !!!!! ?
امروز ساک میزنه،
فردا هم قتل میکنه!!
توام که آبروی مارو بردی با این ذهن مریضت !!


sara
ساعت22:37---11 ارديبهشت 1396
سلام سارا یکتا هستم.وبلاگ خانمی باطعم طنز(سارا راسو)با آدرس
http://sarayekta.mihanblog.com/
میهن بلاگ کامنت نمی اومد سوت و کور شده بود وبمو ادرسشو تغییر دادم لطفا تو لینکهات اصلاحش کن و خبرشو بهم بده.زود باش قهر میشما؟؟؟؟
اینم آدرس جدیدم:
http://www.sararamsar.rozblog.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 18 آبان 1398 | 23:56 | نویسنده : MAHVASH و گروه نویسندگان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • بناب پلاستیک
  • (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');