مطالبی مختصر امّا بسیارمفیددر مورد خواص درمانی میوه کیوی..و فوایدسالاد میوه ها همراه با کیوی...

 

مطالبی مختصر امّا بسیارمفید

در مورد خواص درمانی میوه کیوی

و فوایدسالاد میوه ها

 

همراه با کیوی....

خواص کیوی برای درمان بی خوابی

 

اگر شب‌ ها در رخت خوابتان غلت می‌ زنید و به سختی به خواب می‌ روید یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی میل کنید. محققان معتقدند افرادی که به مدت ۴ هفته حدود یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی خورده‌اند گام بزرگی در جهت بهبود کیفیت خواب خود برداشته‌اند. شما هم می‌توانید امتحان کنید. چون امکان دارد با همین تکنیک ساده خواب با کیفیتی برای خود فراهم کنید و نصف شب مدام از خواب بیدار نشوید. خوردن کیوی آن هم شب‌ ها چند تأثیر خوب روی خوابتان می‌گذارد :۱)کیفیت خواب را بالا می‌برد به طوری که صبح قبراق و سرحال از خواب بیدار می‌شوید. ۲)بیداری‌ های نابهنگام در طول خواب را کاهش می‌دهد.۳)شب‌ها احساس خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند.۴)مدت خواب را افزایش می‌دهد.


خواص کیوی : ضد سرطان

عصاره این میوه از بروز سرطان پوست به نام ملانوما پیشگیری می کند. لوتئین موجود در این میوه از بروز سرطان ریه و پروستات پیشگیری می کند.کاروتینوئید لوتئین موجود در کیوی، با بی اثرکردن اشعه ماورای بنفش خورشید و خنثی سازی رادیکال های آزاد شبکیه چشم، باعث تقویت بینایی می شود.

فواید کیوی : پادزهر سیگار

سیگاری ها به ویتامین C بیشتری نیاز دارندو زیرا مواد سمی مخصوصاً رادیکالهلی آزاد موجود در دود سیگار ویتامینها را از بین می برد. بنابراین سیگاریها باید حدود ۴۰% بیشتر ویتامین C مصرف کنند. این مقدار با خوردن ۲ عدد کیوی کسب می شود.


خواص کیوی برای درمان استرس

استرس و کمبود خواب روی بدن انسان اثر می گذارد. هرکس می خواهد به این وضع دچار نشود باید در روز ۴ عدد کیوی بخورد. ۴ عدد کیوی را در طول روز تقسیم کنید. مثلاً صبح” ظهر” بعدازظهرو عصر. چون بدن انسان نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند.


کیوی و درمان حساسیت و آلرژی

تبعیت از یک رژیم غذایی که مناسب نباشد می تواند سبب بوجود آمدن مشکلاتی در سلامت شود. درحالی که اگر مواد غذایی مناسبی بخوریم تقریباً مشکلاتی مثل آسم و آلرژی را درمان می کند.صرف روزانه یک عدد کیوی می تواند، احتمال بروز واکنش های آلرژیک را کاهش دهد. از سوی دیگر مواد غذایی حاوی بنزوات مونوسدیم نیز باعث آلرژی می شود. نتایج مطالعات ایتالیایی نشان می دهد که بنزوات مونوسدیم باعث بروز علایم آلرژی از جمله آبریزش، گرفتگی بینی، عطسه و خارش بینی در بزرگسالان می شود. بنزوات مونوسدیم، ماده نگه دارنده ای است که اغلب در ترشی، آبمیوه ها و حتی زیتون و سس های سالاد یافت می شود.


کیوی برای تناسب اندام

فیبرهای موجود در کیوی برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، کنترل دیابت نوع دو و ایجاد احساس سیری موثر ند. اگر دغدغه تناسب اندام دارید بدانید که یک عدد کیوی می تواند میان وعده مناسبی باشد. چون به خوبی سیرتان می کند و اجازه نمی دهد ریزه خواری کنید.


خواص کیوی : درمان نفخ 

محققان روی تأثیر این میوه در هضم غذا بررسی‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که کیوی حاوی آنزیمی به نام «آکتینیدین» است که به هضم پروتئین‌ های حیوانی کمک می‌کند.در واقع محققان به این نتیجه رسیدند که وجود آنزیم «آکتینیدین» کیوی باعث هضم سریع‌تر پروتئین‌ های حیوانی می‌شود. این آنزیم پروتئین‌ها را سریع‌تر از دیگر آنزیم‌های گوارشی هضم می‌کند. در واقع محققان به این نتیجه رسیدند که به کمک کیوی دیگر بعد از مصرف محصولات لبنی، گوشت قرمز و ماهی دچار سنگینی معده و نفخ نمی‌شوید.اگر پروتئین‌ ها سریع‌ تر در معده هضم شوند راحت‌ تر و سریع‌ تر هم جذب روده شده و مورد استفاده‌ی بدن قرار می‌گیرند. داخل معده فعالیت‌های آنزیمی مختلفی وجود دارد که به عمل هضم کمک می‌کند.
زمانی که معده زودتر خالی شود باعث می‌شود که احساس ناخوشایند معده کاهش یابد. برای همین هم مصرف میوه‌ای مانند کیوی به عنوان دسر می‌تواند به هضم غذاهای سرشار از پروتئین کمک کند. به عقیده‌ی محققان یک عدد کیوی می‌تواند احساس ناخوشایند نفخ و مشکلات معده را کاهش ‌دهد.


نگاهی کوتاه به دیگر خواص کیوی :

# در صورت ابتلا به التهاب عضله و مفصل، به طور منظم کیوی مصرف کنید.

# آنزیم های این میوه برای بیماران مبتلا به آرتریت، کمردرد در قسمت تحتانی، درد لگن، سیاتیک و… مفید است.

# ۳ گرم فیبـر دارد که کلستـرول را کاهش داده از سرطان جلوگیـری می کند و به کنترل انسولین کمک می نماید.

# با افزایش میزان جذب آهن، مانع از بروز بیماری کم خونی می شود.

# اگر این میوه به همراه توت‌فرنگی خورده شود آنتی‌اکسیدان‌های زیادی به بدن می‌رسد.

# حدود ۱۰% از پتاسیم پیشنهادی روزانه را داراست ( حدود ۳۰۰ میلی گرم ) .

# کیوی سرشار از ویتامین C می‌باشد. میزان این ویتامین در کیوی حتی بیشتر از پرتقال است.

# به عقیده‌ی محققان نیوزلندی این میوه‌ی خوشمزه حاوی آنزیم موثری است که روند هضم گوشت، ماهی و محصولات لبنی را سرعت بیشتری می‌دهد.

# در مقایسه با یک عدد پرتقال هم اندازه خود ” ویتامین C بیشتری دارد.

# حاوی مقادیر زیادی فولات است که بدن را در مقابل بیماریهای قلبی ” سرطان و غیره محافظت می کند و برای شکل گیری هموگلوبین حامل اکسیژن ضروری است

# جلوگیری از سرفه و خس‌خس گلو به خصوص در کودکان

# حاوی فیتوناتریفت هایی از جمله کاروتنوئید و فلاوونوئید است که تحقیقات نشان داده که DNA را از آسیبهای مربوط به اکسیژن محافظت می کند.

# جلوگیری از ابتلا به بیماری آسم

# مصرف منظم کیوی، باعث کاهش خطر لخته شدن خون و سکته می شود.

# حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان محلول در چربی است( ویتامینA و E ) که برای مبارزه با رادیکالهای آزاد مفید می باشد.

  

 

سالاد میوه ای با کیوی بسیار ویتامین دار و ضامن سلامتی است

 

خبرگزاری میزان- تهیه کردن سالاد میوه شاید یکی از آسانترین کارهای دنیا باشد، شما می توانید هر آنچه از میوه ها را که در خانه دارید به انواع و اقسام مختلف برش بدهید و در سالادتان استفاده کنید. نکته مهم در این میان، استفاده از میوه هایی است که خواص بیشتری دارند و می توانند کیفیت غذایی شما را بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، تهیه کردن سالاد میوه شاید یکی از آسانترین کارهای دنیا باشد، شما می توانید هر آنچه از میوه ها را که در خانه دارید به انواع و اقسام  مختلف برش بدهید و در سالادتان استفاده کنید. نکته مهم در این میان استفاده از میوه هایی است که خواص بیشتری دارند و می توانند کیفیت غذایی شما را بالا ببرند.

 

ویتامین C ، یک ويتامين قابل حل در آب است و بدن انسان‌ برخلاف ديگر پستانداران قادر به ساختن اين ويتامين نيست بنابراين بايد آن را از محيط بيرون و در حقيقت از مواد غذايي دريافت کند. ويتامين C براي ساخت کلاژن که يکي از مهم‌ترين اجزای بافت رگ‌هاي خون، تاندون‌ها، رباط‌ها و استخوان‌هاست حياتی است.یک فنجان توت فرنگی قطعه قطعه شده، به اندازه یک پرتقال متوسط ویتامین ث دارد؛ یعنی 98 میلی گرم.ویتامین ث موجود در كیوی 2 برابر پرتقال، 6 برابرلیمو ترش و میزان مواد مغذی آن 8 برابر سیب است.

 

کاسه ای شامل چند میوه نظیر کیوی، پرتغال، توت فرنگی، آناناس ، موز ، انار و سیب و یا ترکیبی انتخابی از آنها می تواند کیفیت سالاد شما را بالا برده و در سلامت خانواده تان نقشی موثر بازی کند. ضمن اینکه حجم زیادی از میوه با هزینه های گزاف را نیاز نخواهید داشت ، تنوع  و رنگ را به خانه  هدیه میدهید و انگیزه مصرف میوه در منزل را بالا می برید. همچنین می توان در تهیه سالاد از آب میوه ارگانیک نیز استفاده کرد، به طور مثال يک ليوان آب پرتقال يا آب ليموشيرين حاوی  120 تا 150 ميلی گرم ویتامین C است.

 
 

كیوی

كیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین ث آن از پرتقال نیز بیشتر است. دانه های سیاه آن حاوی ویتامین D است. كیوی همچنین دارای ویتامین A، ای ویتامین های ب1، ب2، ب3 فولیك اسید و سایر ویتامین های گروه ب است. كیوی از میوه های بسیار كم كالری است. در 100گرم كیوی 61 كالری وجود دارد و از جهت میزان كالری همردیف زردآلو و نارنگی است. در 100 گرم كیوی 331 میلی گرم پتاسیم، 26 میلی گرم كلسیم و40 میلی گرم فسفر وجود دارد. مقدار پتاسیم آن از موز كمتر است، اما در مقابل از میزان منیزیم بسیار بالایی برخوردار است همچنین دارای مس، آهن و فسفر است. كیوی منبع خوبی برای پتاسیم و كلسیم است. خوردن كیوی به همراه غذاهای گوشتی برای هضم آسان تر غذا توصیه می شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 17 اسفند 1396 | 19:57 | نویسنده : MAHVASH و گروه نویسندگان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • بناب پلاستیک
  • (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');